نرم افزارهای سازمانی ابری یا غیر ابری؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

نرم افزار سازمانی تحت وب چیست و چرا کلید موفقیت سازمان‌ها به شمار می‌رود؟ امروزه داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز شرکت‌ها و ادارات به اندازه‌ای زیاد شده است که سازماندهی آن‌ها یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان شرکت‌ها محسوب می‌شود. سازماندهی درست این دسته از اطلاعات و دسترسی راحت به آن‌ها، به همراه امکان ویرایش در چنین اطلاعاتی، از جمله مواردی مطلوب مالکان کسب و کارها است. بدین منظور نرم افزارهای مختلفی طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خود هر یک را انتخاب کنند. به طور کلی نرم افزارهای سازمانی در دو دسته ابری و غیر ابری تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های به خصوص خود را دارند. بر آن هستیم که تمام اطلاعات لازم در این زمینه را که آگاهی از آن‌ها ضروری است بیان کنیم.

نرم افزارهای سازمانی ابری همکاران سیستم

نرم افزار سازمانی ابری چیست؟

این سوال یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین سوالاتی است که در این حوزه وجود دارد. عنوان ابر یا سیستم ابری به آن دسته از سیستم‌های ذخیره اطلاعات تعلق می‌یابد که ویژگی‌های به خصوص آن‌ها باعث تمایز آن‌ها با سایر سیستم‌ها و جلب توجه مخاطبان بسیاری می‌شود. سیستم‌های ابری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و دسترسی به آن‌ها در هر زمان و مکانی به راحتی امکان پذیر است. نرم افزارهایی که بر اساس سیستم ابری طراحی و اجرا می‌شوند را معمولا نرم افزار سازمانی تحت وب می‌خوانند که با استفاده از اینترنت اطلاعات لازم را در بهترین شرایط ممکن ذخیره می‌کند.

مزایای نرم افزار سازمانی ابری

بدون شک می‌توان گفت که نرم افزارهای سازمانی ابری دارای مزایای بسیاری هستند و همین موضوع باعث شده تا توجه کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری به سمت استفاده از آن‌ها جلب شود. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر مزایای استفاده از نرم افزار سازمانی تحت وب خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط :  نرم افزار حسابداری ملی در شیراز

·       امنیت بسیار بالا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در ذهن مدیران کسب و کار وجود دارد مسئله امنیت اطلاعاتی است که قصد ذخیره سازی آن‌ها را دارند. نرم افزارهای سازمانی ابری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها رمزنگاری می‌شود و در وضعیت امنیتی بسیار مناسبی قرار می‌گیرد. تدابیر امنیتی در پروسه طراحی چنین نرم افزارهایی به گونه‌ای است که سرقت اطلاعات ذخیره شده به امری غیرممکن تبدیل شده است. همچنین به علت وجود سرورهای بک آپ در سیستم‌های ابری بازیابی اطلاعات به راحتی امکان پذیر است و بنابراین احتمال از بین رفتن اطلاعات به صفر می‌رسد.

·       سهولت در دسترسی به اطلاعات

امروزه بسیاری از مشاغل در چند نقطه جغرافیایی فعالیت می کنند و همچنین مشاغلی نیز به وجود آمده‌اند که شرایط آن‌ها ایجاب می‌کند افراد مشغول به کار، زمان زیادی را در سفر سپری کنند. چنین مسائلی باعث شده است که به دنبال راهی برای دستیابی آسان به اطلاعات، گزارشات و… باشند. نرم افزار سازمانی تحت وب از آن جایی که عملکرد آن به صورت بر خط طراحی شده‌است به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند در هر موقعیت مکانی و زمانی به اطلاعات مورد نیازشان دست یابند.

·       مقرون به صرفه بودن

استفاده از نرم افزارهای سازمانی ابری می‌تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه‌هایی شود که پیش از این در روش‌های سنتی باید صورت می‌گرفت. در نرم افزارهای غیر ابری و سنتی باید تجهیزات و امکانات لازم و کافی به این منظور اختصاص داده می‌شد. علاوه بر این، نیازمند فضایی در شرکت،کارخانه، اداره، سازمان و… بود که بتوانند تجهیزات را در آن قرار دهند. لازم به ذکر است که چنین تجهیزاتی معمولا پس از گذشت مدت زمانی نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند که این مسئله خود هزینه بر است. در استفاده از سیستم ابری تنها وجود اینترنت و یک دستگاه هوشمند مانند رایانه، تلفن همراه و تبلت جایگزین تمامی موارد گفته شده می‌شود.

مطالب مرتبط :  برنامه حسابداری همکاران سیستم، ضرورت هر کسب و کار

·       امکان ارسال اطلاعات

در بعضی مشاغل زمانی ضروری می‌گردد که اطلاعاتی برای افراد ساکن در موقعیت‌های دیگر فرستاده شود. نرم افزار سازمانی تحت وب این امکان را به راحتی برای کاربران فراهم آورده است.

 

نرم افزار ابری

کدام نرم افزار سازمانی را انتخاب کنیم؟

تا کنون به بررسی نرم افزار سازمانی تحت وب پرداختیم و مزایای استفاده از آن را معرفی کردیم. به طور کلی سازمان‌ها می‌توانند از نرم افزارهای سازمانی ابری و غیر ابری استفاده کنند. با توجه به توضیحات ارائه شده طبیعتا استفاده از نرم افزارهای سازمانی ابری امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و مدت طولانی‌تری می‌توانند به صورت کارآمدتر از آن استفاده کنند. دسترسی آسان به اطلاعات در هر زمان و مکان نیز یکی از مهم‌ترین آپشن‌های سیستم ابری است. همچنین اطلاعات بایگانی شده سال‌های بسیاری در این سیستم به راحتی ذخیره می‌شود و جستجو و دستیابی به هر کدام از آن‌ها به راحتی امکان پذیر است.

نرم افزارهای سازمانی غیر ابری معمولا نیازمند پرداخت هزینه گزافی بودند و این موضوع باعث می‌شد که کسب و کارهای کوچک و سازمان‌های نوپا، کمتر به استفاده از آن‌ها روی آورند و مشکلات بسیاری در این زمینه پیش روی آن‌ها قرار بگیرد. رایگان بودن نرم افزار سازمانی تحت وب به انواع سازمان‌ها و کسب و کارها امکان استفاده از آن را داده است و توانسته بسیار مفید و موثر واقع گردد.

مطالب مرتبط :  آموزش نرم افزار همکاران سیستم ماژول دفتر کل راهکاران-فصل چهارم

یکی از بهترین نرم افزارهای سازمانی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم نرم افزار راهکاران ابری همکاران سیستم است. این نرم افزار قابلیت هاو امکانات بالای دارد که می‌تواند به تمام نیازهای مشتری پاسخگو باشد. ازاین‌رو می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده نمود و محبوبیت بالایی دارد. با استفاده از این نرم افزار ابری تحت وب مشتریان بدون نیاز به خرید تجهیزات می‌توانند در هر نقطه‌ای از دنیا با دسترسی به اینترنت از آن استفاده نمایند.

خرید نرم افزار ابریسخن پایانی

امروزه با توسعه کسب و کارها استفاده از نرم افزارهای سازمانی به شدت رواج یافته است. در این میان طراحی و استفاده از نرم افزارهای سازمانی ابری ایده‌ای است که به خوبی توانسته به خدمت صاحبان مشاغل درآید. در این میان بسیار مهم است که نرم افزار مورد نظر خود را از چه شرکتی خریداری می‌کنید. خرید راهکاران ابری از شرکت همکاران سیستم یکی از بهترین راه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. نرم افزار همکاران سیستم به شما امکان تجربه کردن لذت استفاده از یک نرم افزار سازمانی پرقدرت و در عین حال مجهز را می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *