همانطور که می‌دانید، امروزه استفاده از نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش در بین شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار گسترده و مرسوم شده است تا بتوانند از طریق نرم افزارهایی مانند نرم افزار فروش همکاران سیستم به روند کار خود سرعت دهند و در میان رقبا جایگاه بهتری داشته باشند. بنابراین، انتخاب بهترین نرم افزارهای مدیریت برای کسب وکارها بسیار حائز اهمیت است.

 

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده، 51% از کسب و کارهایی که از نرم افزارهایی مانند نرم افزار مشتریان سپیدار سیستم استفاده می‌کنند، شاهد رشد قابل توجهی در روند فروش خود شده‌اند. هدف اصلی استفاده از این نرم افزارها این است که بتوانید چرخه کاری خود مانند تبلیغات و فروش را به صورت خودکار و کاملا سیسماتیک انجام دهید.

نرم افزار مدیریت فروش و پخش

نرم افزار فروش و بازاریابی چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است که بدانید نرم افزار فروش و بازاریابی در حقیقت چیست؟ این نرم افزارهای در فروشگاه به اسم نرم افزار فروشگاهی و در کسب و کارها تحت عنوان نرم افزار حسابداری شرکتی شهرت دارند. در اصل، کار اصلی نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش این است که روند کاری شما را ساده و بهینه کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

این نرم افزارها، توانایی کنترل کلیه مراحل فروش مانند دریافت سفارش مشتریان و تایید آن، صادر کردن پیش فاکتور و فاکتور فروش، تحویل دادن کالا و…. را دارند. علاوه‌ بر این‌ها، شما می‌توانید از طریق نرم افزارهای بازاریابی و فروش مانند نرم افزار فروش همکاران سیستم، گزارش‌های تحلیلی مختلفی را از روند فروش فعلی تهیه کرده و همچنین میزان فروش آینده خود را به خوبی پیش‌بینی کنید.

مطالب مرتبط :  آموزش نکات مهم نرم افزار مدیریت تردد سپیدار

 

کاربرد نرم افزارهای فروش و بازاریابی

نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش علاوه ‌بر موارد ذکر شده، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این کاربردها عبارت‌اند از:

1-دسته‌بندی­کردن مشتریان و به وجود آوردن پروفایل برای آن‌ها

2-مدیریت­کردن پرداخت‌ها و همچنین وصول خواسته‌ها و مطالبات

3-رساندن اطلاعات به مشتری به صورت خودکار

4-توانایی ترکیب­شدن با انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری و فروشگاهی

5-تعریف حساب‌های مجزا و همچنین معرفی­کردن تامین­کنندگان

6-توانایی کنترل­کردن موجودی‌های محصولات

7-امکان صدور فاکتور و پیش فاکتور

8-تعریف فروشگاه‌ها و همچنین انبارهای مختلف در سیستم فروش

9-و…….

 

نرم افزار مدیریت فروش و پخش

ویژگی های نرم افزارهای فروش و بازاریابی

تشخیص­دادن نرم افزار فروش خوب از بد، همیشه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد است؛ برای تشخیص­دادن نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش خوب، ابتدا باید معرفی آن را از وب سایت سازنده آن مطالعه کنید و سپس به سراغ نظرات کاربران رفته و به خوبی درباره آن تحقیق نمایید.

ما به شما، نرم افزار فروش راهکاران ابری و نرم افزار مشتریان سپیدار سیستم را به عنوان نرم افزارهای مدیریت فروش خوب معرفی می‌کنیم؛ اما به طور کلی یک نرم افزار بازاریابی خوب ویژگی‌هایی دارد که ما آن‌ها را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

امکان مدیریت از راه دور

همانطور که می‌دانید امروزه، روند کارها به خصوص بعد از دوران کرونا از حضوری و قلم و کاغذ، به غیر حضوری رسیده است. بنابراین، شما با استفاده از این ویژگی نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز مشتری‌ها و خرید و فروشتان را مدیریت کنید و امکان دورکاری برای مدیر و پرسنل از این طریق وجود دارد.

مطالب مرتبط :  چالش‌های پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های سازمانی و راهکار‌های آن

 

خدمت رسانی و پشتیبانی از کاربران

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزارهای مدیریت در امر فروش و پخش، این است که بهترین خدمات را به شما ارائه کند. ازجمله وظایف یک نرم­افزار خوب این است که باید امکان شخصی­سازی، ارائه آپدیت‌های منظم، حل مشکلات احتمالی بعد از خرید و…. را برای شما فراهم کند. بنابراین، به خوبی به این نکات توجه داشته باشید.

 

سادگی و امکان استفاده آسان

در حین انتخاب نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش خوب، حتما به این نکته توجه داشته باشید که امکان بهره‌بردای و استفاده از آن حتما ساده و آسان باشد. چرا که داشتن این ویژگی می‌تواند روند کار شما سرعت داده و فروش شما را بیشتر کند.

 

اتوماسیون روند فروش و بازاریابی

نرم­افزاری که خوب باشد می‌تواند تمام کمپین‌های تبلیغاتی را از مرحله اولیه تا مرحله تست آن حمایت کند و حتی برخی از آن‌ها این توانایی را دارند تا براساس استانداردهایی، میزان موفقیت تبلیغات شما را بررسی کرده و فرایند فروش را به انجام رساند.

نکته قابل توجه دیگری که باید هنگام انتخاب نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش، به آن اشاره کنیم، امکان یکپارچه­کردن نرم­افزار مورد نظر با شبکه‌های اجتماعی است. چرا که امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در روند فروش و تبلیغات دارند.

 

مدیریت و همگام سازی مخاطبان

مدیریت و همگام­سازی مفید مخاطبان به تمامی اطلاعات و همچنین تاریخچه ارتباط با مشتری خاص مربوط است. نکته قابل توجه این است که باید بتوانید با تمام مشتریان خود ارتباط برقرار کنید که این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط :  آموزش نرم افزار همکاران سیستم ماژول دفتر کل راهکاران-فصل دوم

 

یکپارچه سازی آسان نرم افزار فروش با نرم افزار CRM

شما باید خیلی راحت بتوانید با استفاده از نرم­افزار سی آر ام، نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش خودتان را یکپارچه­سازی کنید؛ در این صورت علاوه ‌بر استفاده بهتر از قابلیت‌ها و امکانات، شاهد بیشتر شدن تعداد این قابلیت‌ها نیز خواهید بود.

 

برخوردار بودن از ویژگی های بومی و مناسب بودن برای کسب و کارهای ایرانی

دیگر ویژگی مهم در ارتباط با نرم افزار خوب این است که تمامی امکانات موجود در آن برای مشاغل ایرانی مناسب و قابل استفاده باشد. قابل ذکر است که بدانید نرم­افزارهای فروش ایرانی با خارجی تفاوت‌های بسیاری دارد و صدور فاکتور و پیش فاکتور، ارائه گزارش‌های مختلف، محاسبه درصدهای گوناگون و….. ازجمله این تفاوت‌ها است.

نرم افزار مدیریت فروش و پخش

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم انتخاب نرم افزارهای مدیریت فروش و پخش خوب بسیار با اهمیت است؛ زیرا یک انتخاب درست می‌تواند روند کاری شما را سرعت دهد و فروش خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. ما به شما محصولات نرم­افزاری همکاران سیستم، شامل نرم افزار مشتریان سپیدار سیستم و نرم افزار راهکارن را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر گرفتن جواب‌های سوال خود روی لینک کلیک کرده و با کارکنان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *