حسابداری ابری یا Cloud Accounting اصطلاحی است که در حال حاضر در حوزه‌های مالی زیاد شنیده می‌شود و اغلب با نام‌های دیگری مثل حسابداری آنلاین، تحت وب یا حسابداری مبتنی ‌بر اینترنت شناخته می‌شود. اگر چه این مفاهیم دارای تفاوت‌هایی با هم هستند؛ اما در حوزه حسابداری سال‌هاست که برخی از شرکت‌ها این موارد را با هم یکسان تلقی می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید که منظور از نرم افزار های ابری برای ارائه مشاوره مدیریت در انواع شرکت حسابداری به چه معنی است؟ از شما درخواست می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایای حسابداری ابری چیست؟

با روی کار آمدن نرم­افزارهای ابری، سازمان‌ها دیگر از سرورهایی که از راه دور پشتیبانی می‌شوند کمک می‌گیرند. به همین خاطر شاید مهمترین مزایای حسابداری ابری، بی‌نیاز شدن از ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌هایی برای نگهداری سرورها باشد. نرم افزارهای حسابداری ابری در واقع دارای همان کارکردهای سیستم‌های حسابداری سنتی هستند؛ اما مزایا و کاربردهای بیشتری را در اختیار صاحبان کسب و کار  قرار می‌دهد.

نرم افزار های ابری به سازمان‌هایی که دارای پراکندگی جغرافیایی یا شعبه متفاوت هستند کمک می‌کند تا همه کارکنان به یک نسخه یکپارچه دسترسی داشته باشند تا نیازی به دوباره کاری برای ثبت اطلاعات در دو بخش‌های گوناگون وجود نداشته باشد.

همچنین نیازی به استفاده از چند سرور برای برقراری ارتباط یکپارچه نیست. مدل‌های پرداخت یکی دیگر از مزایایی است که می‌توان برای حسابداری ابری به عنوان قابلیت جدید جهت استفاده کسب و کارهای مختلف به آن اشاره کرد.

در این مدل کسب­وکارها به جای هزینه‌های سنگین اولیه به میزان استفاده خود، می‌توانند با خرید حق اشتراک سالانه یا ماهانه از نرم افزارهای ابری استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است تا با نمایندگی فروش نرم افزار راهکاران ابری ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط :  استفاده از نرم افزار های ERP به چه شرکت هایی توصیه می شود؟

برخی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار های ابری که می توان به صورت خلاصه با آنها اشاره کرده عبارتند از:

  • دسترسی به نرم افزار حسابداری ابری از راه دور
  • کاهش هزینه ها برای ایجاد سخت افزار و زیرساخت
  • تسهیل شرایط دورکاری برای کارکنان مخصوصا در شرایط ویژه
  • صرفه­جویی در زمان و تمرکز بر روی اهداف اصلی موسسه یا شرکت
  • پرداخت هزینه به ازای میزان استفاده
  • کاهش زمان صرف شده برای تجهیز و نگهداری سیستم و اختصاص این زمان بر فعالیت‌های مهم و اساسی شرکت
  • امکان اشتراک­گذاری داده‌ها و اطلاعات نرم افزار های ابری با سایر نرم­افزارهای مشابه
  • به روزرسانی اتوماتیک نرم­افزار و عدم نیاز به پرداخت هزینه بیشتر

 

نرم افزار های سازمانی ابری

تفاوت بین نرم افزار ابری و غیر ابری در حسابداری

با برخی از مهمترین مزایای نرم افزارهای حسابداری ابری آشنا شدید، حالا قرار است به سراغ تفاوت در نرم افزار های حسابداری ابری و غیره برویم. نخستین تفاوت در میزان انعطاف­پذیری دسترسی به اطلاعات و داده‌ها است. بر خلاف نرم افزارهای حسابداری سنتی برای دسترسی به اطلاعات، تنها باید از کامپیوترهای درون سازمانی استفاده می‌کردید اما در حسابداری ابری می‌توانید در هر مکان و با استفاده از هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل است اطلاعات و داده‌های حسابداری خود را بررسی کرده و به آنها دسترسی داشته باشد.

مطالب مرتبط :  سپيدار سيستم همكاران، نرم افزار محبوب کسب و کارها

در حالت غیر ابری، هزینه برای خرید قفل نرم­افزار و نگهداری از آن به عهده موسسات و کسب­وکارها است که اغلب دارای هزینه‌های سنگین و بار اضافی می‌باشد؛ اما این در حالی است که در سیستم‌های ابری این هزینه کاملاً از روی دوش موسسات برداشته شده و به کلی حذف می‌شود. بنابراین برای شرکت‌هایی که در حال رشد هستند استفاده از سرورهای سنگین کنار رفته و جای خود را به سیستم ابری می‌دهند.

آیا حسابداری ابری امن است؟

خوب است بدانید که راهکارهایی که حسابداری با نرم افزار های ابری ارائه می‌دهد به همان مقدار سیستم‌های سنتی و حتی گاهی بیشتر از آن برای ذخیره اطلاعات مالی امن هستند. به طور مثال ممکن است لپ تاپ یا رایانه شرکت با اطلاعات مالی مهم مفقود شده یا از دست برود که منجر به درز اطلاعات مهمی می‌شود.

با این وجود حسابداری مبتنی بر اینترنت هیچ اثری از اطلاعات مالی بر روی رایانه های شرکت به جا نمی گذارد و کلیه داده‌ها را در یک فضای ابری رمزنگاری‌شده ذخیره و محافظت می‌کند که دسترسی به آنها تنها از طریق یک رمز عبور منحصر به فرد ممکن خواهد شد.

مهمترین امنیت داده در سیستم ابری این است که ارائه دهندگان خدمات ابری اغلب مواقع دو یا چند مکان برای پشتیبانی از سرور ها دارند. به همین خاطر در صورت وجود مشکل در شبکه‌ها سر به کسب و کار ها می‌توانند به داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

به طور مثال اطلاعاتی که فقط به شکل درون سازمانی ذخیره و حفظ می‌شوند ممکن است در اثر بلایای طبیعی آسیب دیده یا تخریب شوند و هرگز بازیابی نشوند؛ اما با استفاده از سیستم ابری جلوی این گونه خطرات احتمالی به خوبی گرفته خواهد شد.

مطالب مرتبط :  نرم ‌افزار های سازمانی تحت وب چه مزیت‌هایی برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند؟

همکاران سیستم ارائه دهنده سیستم‌های ابری امن و کاربردی

نرم افزار راهکاران، به عنوان نرم افزار های ابری به کسب و کارها امکانی بی‌نظیر برای حفظ و ذخیره اطلاعات حسابداری آن‌ها به ارمغان آورده است. دانا راهبرد با ایجاد فضای ابری نوین، به کاربران امکان می‌دهد تا وارد عرصه جدیدی از تکنولوژی شده و داده‌های مالی خود را حفظ کنند.

برای اطلاع از قیمت نرم افزار راهکاران و همچنین خرید نرم افزار راهکاران می‌توانید از طریق لینکی که پیش‌تر ارائه شد با کارشناسان در تماس باشید.

نرم افزارهای سازمانی ابری همکاران سیستم

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم، با روی کار آمدن نرم افزار های ابری ، سازمان‌ها دیگر از سرورهایی که از راه دور پشتیبانی می‌شوند کمک می‌گیرند. به همین خاطر شاید مهمترین مزایای حسابداری ابری بی‌نیاز شدن از ایجاد تجهیزات و زیرساخت‌هایی برای نگهداری سرورها باشد.

برای افزایش اطلاع و کسب آگاهی بیشتر در زمینه مزایا و راهکارهای امنیتی جهت ذخیره و حفظ اطلاعات مالی خود با نرم‌افزارهای ابری بهتر است از طریق تکمیل فرم نظرسنجی، از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید. همچنین مهمترین امنیت داده در سیستم ابری این است که ارائه دهندگان خدمات ابری اغلب مواقع دو یا چند مکان برای پشتیبانی از سرور ها دارند.

به همین خاطر در صورت وجود مشکل در شبکه‌ها سر به کسب­وکار ها می‌توانند به داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *