امروزه بسیاری از فعالین حوزه پخش درباره حسابداری مربوط به قسمت مویرگی و موضوعی صحبت می‌کنند و با بررسی و تحقیق دقیق به دنبال اجرای بهترین شکل آن هستند. کسانی که در حوزه توزیع و پخش به عنوان تولید‌کننده شناخته می‌شوند، کالاهای خود را در اختیار تعداد زیادی افراد قرار می‌دهند که محدوده گسترده ای دارند و این محدوده می‌تواند در سطح شهر، استان، کشور و دنیا باشد. همچنین در برخی موارد، صادرات محصولات به سایر کشور‌ها نیز می‌تواند به عنوان بخشی از پخش مویرگی قرار بگیرد.

فعالیت‌های این صنایع توسط دفتر مرکزی شرکت پخش تحت کنترل است و فعالیت پخش این مواد درباره محصولات مختلفی مثل مواد غذایی، محصولات دیجیتال، لوازم خانگی، تجهیزات مختلف و… است. در این محتوا به معرفی نرم ‌افزار‌ حسابداری پخش و راهنمای خرید آن می‌پردازیم تا صاحبان شرکت های فعال در حوزه توزیع بتوانند بهترین شرکت فعال در این حوزه را برای انتخاب نرم افزار انتخاب کنند.

سیستم پخش کالا چیست؟
سیستم پخش یک راهکار مناسب برای پاسخ‌دهی به نیاز مشاوره مدیریت، شرکت حسابداری و فروش محصولات است. در واقع، نرم ‌افزار حسابداری پخش می‌تواند تمام عملیات مالی شرکت را، از فرآیند خرید، انبارداری و ثبت سفارش، پخش، تسویه حساب کامل، مشخص کردن میزان پورسانت برای بازاریاب، حقوق و دستمزد کارکنان، گزارشات مختلف مالیاتی و اقتصادی و… در خود نگه دارد و از این اطلاعات به صورت کامل پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط :  آموزش نرم افزار همکاران سیستم ماژول دفتر کل راهکاران-فصل دوم

علاوه براین، می‌توان با استفاده از این برنامه‌ها به صورت لحظه‌ای میزان موجودی کالا، اطلاعات فروش، بررسی مانده حساب مشتری و… را بررسی کرد. استفاده از این برنامه می‌تواند سرعت فروش و کنترل عملیات مختلف فرآیند پخش را افزایش دهد که در بازار رقابتی به عنوان یک مفهوم کاربردی است و باعث افزایش سود یک کسب وکار می‌شود.

نحوه انجام حسابداری پخش
این روش حسابرسی مالی از زیرمجموعه‌های رشته بازرگانی است و فرآیند کدینگ آن با استفاده از حسابداری بازرگانی انجام می‌شود. میزان حاشیه سود این روش توزیع کالا پایین است و حسابداری انجام‌شده توسط آن‌ها در حوزه خوردوخوراک قرار دارد. البته انواع مختلفی از نرم‌افزار‌ها هستند که برای بررسی این وضعیت استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی نرم ‌افزار حسابداری پخش می‌پردازیم.

معرفی نرم‌افزار حسابداری سپیدار
این نرم‌افزار مخصوص حسابداری برای گرفتن سفارش و پخش دارای 7 زیرسیستم جداگانه است که شامل شرکت حسابداری، دریافت و پرداخت، انبارداری، سفارش‌گیری و پخش، مشتریان و فروش، دارایی ثابت و دستمزد‌ها، تسویه حساب و… است و همه این موارد را پشتیبانی می‌کند. استفاده از این نرم‌افزار حسابداری پخش امکان انجام برنامه‌ریزی برای منطقه و مسیر ویزیت‌ها، زمان سقف فروش هر محصول توسط هر ویزیتور، تعیین خط فروش برای هر محصول، تعاریف مربوط به تخفیفات بسته محصول و کل فاکتور، ثبت سفارش کنترل‌های تعریف شده از طریق نرم‌افزار، درخواست بازگشت کالا یا تأیید سفارش ثبت شده، تهیه لیست لوازم و سفارش‌های فاکتور شده است.
شما می‌توانید برای خرید نرم افزار سپیدار به سایت ما مراجعه کنید. نرم افزار حسابداری پخش سپیدار شامل انواع مختلف فعالیت های بازرگانی، خدماتی، پیمانکاری و… است و در شرکت های پخش متوسط یا کوچک می تواند کاربرد زیادی داشته باشد. شرکت دانا راهبرد در طراحی این برنامه ها از انواع زیرساخت های اطلاعاتی و تجارب فنی استفاده می کند.

مطالب مرتبط :  آیا نرم افزار های ابری مقرون به صرفه هستند؟

سپيدار سيستم همكاران

مزایا و معایب نرم ‌افزار حسابداری پخش سپیدار
هنگام استفاده از این محصول حسابداری، کاربر با انواع مدل‌های پورسانت در پخش آشنا می‌شود. همچنین سرپرست فروش یا مدیر به راحتی می‌تواند محصولات موردنظر خود را تأیید یا رد کند. علاوه براین، افراد می‌توانند یک لیست توزیع گرم تهیه کنند و کالا‌های موجود در ماشین حمل را به صورت دقیق بررسی کنند. از طریق این نرم‌افزار امکان وصول مطالبات بر اساس لیست آماده شده وجود دارد. البته شما می توانید با انواع عملیات مالی که به صورت گزارش های دقیق و درست در اختیارتان قرار می گیرد، در حوزه توزیع و پخش عملکرد مطلوبی داشته باشید.

تهیه انواع نرم ‌افزار حسابداری پخش از دانا راهبرد
حسابداری مربوط به پخش کالا در یک شبکه گسترده انجام می‌شود و کالا‌های خریداری‌شده یا فروش‌رفته به دست خریدار می‌رسد. این روش فروش به طور معمول در سطوح وسیع‌تری انجام می‌شود و باید از انواع نرم‌ افزار حسابداری پخش برای محاسبه جزئیات آن استفاده کرد. نرم‌افزار سپیدار از مهم ترین برنامه‌ها برای حسابرسی شرکت‌های پخش است که شما می‌توانید آن را از وبسایت ما تهیه کنید. البته در کنار نرم افزار سپیدار، پلتفرم های دیگری از مجموعه همکاران سیستم وجود دارد که امکان خرید آن در مجموعه دانا راهبرد فراهم شده است.

مطالب مرتبط :  اهمیت نرم افزارهای سازمانی حرفه‌ای در موفقیت کسب‌وکارها

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *