نرم‌افزارهای سازمانی نقش مهمی در عملکرد کارآمد و موثر شرکت‌های تولیدی ایفا می‌کنند. در صنعت رقابتی ایران که شامل فرآیندهای پیچیده، منابع متنوع و جدول زمانی دقیق است، داشتن نرم‍‌افزار مناسب می‌تواند عملیات تولید را ساده‌تر کرده و بهره‌وری کلی را افزایش دهد.

اما سوال اصلی اینجاست که یک شرکت تولیدی به چه نوع نرم افزارهای سازمانی نیاز دارد؟ و یا برعکس وجود چه نرم افزارهای سازمانی نمی‌تواند برای یک شرکت تولیدی مفید باشد؟

در این مقاله انواع مختلفی از نرم‌افزارهای سازمانی را که شرکت‌های تولیدی به آن نیاز دارند بررسی می‌کنیم و ویژگی‌ها و مزایای کلیدی آنها را بیان خواهیم کرد.

1- نرم افزارهای حسابداری آنلاین

حسابداری بخش کلیدی در شرکت‌های تولیدی است. در صورتی که ترازهای مالی به درستی بررسی و بهینه نشوند، امکان تولید یک محصول با حداکثر سودآوری امکان‌پذیر نخواهد بود. نرم افزارهای حسابداری فرآیندهای حسابداری را ساده می‌کنند، تحلیل‌های دقیق در مورد داده‌های مالی ارائه می‌دهند و انطباق با الزامات نظارتی و قانونی را تضمین می‌کنند. در شرکت‌های تولیدی که کنترل هزینه، گزارش مالی دقیق و تخصیص کارآمد منابع بسیار مهم است، نرم افزار حسابداری آنلاین مزایای بی شماری را خواهند داشت.

سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای جامع و یکپارچه برای حسابداری آنلاین است که امکان صدور گزارش مالی، کنترل و مدیریت هزینه، مدیریت موجودی و همچنین انطباق و مدیریت مالیات را برای شرکت‌های تولیدی فراهم می‌کند. خرید نرم افزار سپیدار یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شرکت‌های تولیدی است که بازده آن در کوتاه‌مدت نیز قابل مشاهده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و قیمت نرم افزار سپیدار با کارشناسان درساسافت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :  بهترین نرم افزار حسابداری در شیراز

2- نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

نرم افزار ERP ستون اصلی مدیریت سازمانی در شرکت‌های تولیدی است. نرم افزار ERP فرآیندهای تجاری مختلف، مانند برنامه ریزی تولید، مدیریت موجودی، عملیات زنجیره تامین، منابع انسانی و امور مالی را در یک سیستم متمرکز ادغام می‌کند نرم افزار ERP راهکاران همکاران سیستم با ارائه قابلیت مشاهده و همگام‌سازی داده‌ها در بخش‌های مختلف، تصمیم‌گیری بهتر و تخصیص منابع را امکان‌پذیر می‌سازد.

 

مزایای کلیدی خرید نرم افزار راهکاران همکاران سیستم

  • برنامه‎ریزی و مدیریت تولید
  • مدیریت موجودی
  • مدیریت زنجیره تامین
  • مدیریت مالی
  • یکپارچه‎سازی منابع انسانی
  • بهبود بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیند تولید
  • افزایش همکاری و ارتباطات
  • کاهش هزینه از طریق بهینه‌سازی موجودی
  • صدور گزارش‌های سازمانی در کمترین زمان ممکن

3- سیستم‌های ابری و نرم‌افزارهای مبتنی بر آن

یکی از مزیت‌های اصلی سیستم‌های ابری در تولید، افزایش دسترسی و همکاری بیا اعضای شرکت است. فرآیندهای تولید اغلب مکان‌های متعددی را در بر می‌گیرند و سیستم‌های مبتنی بر فضای ابری امکان دسترسی بلادرنگ به داده‌ها و برنامه‌ها را از هر نقطه با اتصال اینترنت فراهم می‌کنند. این دسترسی، همکاری بین تیم‌ها، تامین‌کنندگان و شرکا را تقویت می‌کند و ارتباطات و هماهنگی یکپارچه را در کل زنجیره تامین ارتقا می‌دهد.

راهکاران ابری یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده فضای ابری و نرم افزارهای مبتنی بر آن به شرکت‌های تولیدی است. نرم افزارهای حسابداری و مالی راهکاران ابری، نرم افزارهای فروش ابری، سیستم‌های توزیع ابری، سیستم‌های انبار و توزیع ابری و همچنین سیستم‌های سرمایه انسانی ابری تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط شرکت درساسافت، نمایندگی همکاران سیستم است که برای شرکت‌های تولیدی ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط :  نرم افزار حسابداری پارسیان

4- سیستم‌های اجرای تولید (MES)

نرم افزار MES سپیدار، بر اجرا و نظارت بر فرآیندهای تولید در طبقه فروشگاه تمرکز دارد. این نرم افزار به هماهنگی و بهینه سازی فعالیت‌های تولید، گرفتن داده‌ها در لحظه و اطمینان از انطباق با استانداردهای کیفیت کمک می‌کند. نرم افزار MES سپیدار، شکاف بین برنامه ریزی و تولید واقعی را پر می‌کند و بینشی دقیق در مورد عملکرد ماشین آلات و پرسنل ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار سیستم تولید سپیدار

  • نظارت بر تولید به صورت لحظه‌ای
  • مدیریت کیفیت
  • مدیریت سفارش کار
  • تجزیه و تحلیل عملکرد
  • تخصیص منابع
  • افزایش دید تولید
  • کاهش زمان خرابی و ضایعات
  • کنترل کیفیت پیشرفته
  • سازگاری و ردیابی بهبود یافته

 

5- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اهمیت زیادی برای شرکت‌های تولیدی دارد و رویکردی استراتژیک برای مدیریت و کنترل روابط با مشتریان ارائه می‌دهد. در بخش تولید، که به طور سنتی تمرکز بر فرآیندهای تولید بوده است، نرم افزار CRM نقشی اساسی در افزایش رضایت مشتری، ساده کردن فرآیندهای فروش و تقویت مشارکت‌های بلندمدت ایفا می‌کند.

یکی از جنبه‌های کلیدی نرم افزار CRM در تولید، توانایی آن در متمرکز کردن و سازماندهی اطلاعات مشتری است. شرکت‌های تولیدی اغلب با طیف متنوعی از مشتریان از جمله توزیع کنندگان، تامین کنندگان و مصرف کنندگان نهایی درگیر هستند. نرم افزار CRM داده ها، تعاملات و ترجیحات مشتری را در یک پلت فرم متمرکز ادغام می‌کند و دید جامعی از چرخه عمر کالا تا رسیدن به دست مشتری ارائه می‌دهد. این داده‌های یکپارچه به تیم‌های فروش این امکان را می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، رویکرد خود را برای مشتریان فردی تنظیم کنند و نیازهای آنها را پیش‌بینی کنند.

مطالب مرتبط :  همه‌چیز درباره ثبت شرکت و مالیات

نرم افزار CRM مدیریت فروش موثر را در شرکت‌های تولیدی تسهیل می‌کند. این نرم افزار امکان ردیابی سرنخ‌های فروش، فرصت‌ها و تعاملات با مشتری را فراهم می‌کند. نرم افزار CRM یک رویکرد فعالانه برای مدیریت فروش به ویژه در صنعت تولید ایجاد می‌کند. با استفاده از ابزارهای CRM، شرکت‌های تولیدی می‌توانند فرآیندهای فروش خود را بهینه کنند، زمان فروش خود را کاهش دهند و در نهایت عملکرد کلی فروش خود را بهینه‌تر کنند.

داشتن سیستم نرم افزاری جامع در شرکت‌های تولیدی

هرچند هر کدام از نرم‌افزارهایی که ذکر شد اهمیت و مزایای زیادی برای شرکت‌های تولیدی دارند، اما هماهنگی و یکپارچگی بین نرم‌افزارهای فوق و زیرساخت‌های شرکت است که تعیین کننده موفقیت این نرم افزارها است. به همین دلیل اجرای زیرساخت‌ها و نرم افزارها توسط یک شرکت واحد می‌تواند تضمین کننده موفقیت یک شرکت تولیدی باشد.

شرکت درساسافت نمایندگی رسمی شرکت همکاران سیستم را در برندهای سپیدار، راهکاران ابری ، سپیدار سیستم و سرو CRM است و می‌تواند همه‌ی خدمات نرم افزاری شرکت‌های تولیدی را از اجرای زیرساخت‌های سخت افزاری گرفته تا فضای و ابری و نرم افزارها به صورت یکپارچه انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط شرکت درسا سافت و همچنین اطلاع از قیمت نرم افزار راهکاران و سپیدار با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

ما آماده کمک به شما هستیم 

پس از تکمیل فرم روبرو ، ما با شما تماس خواهیم گرفت 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *