چگونه با به‌کارگیری ابزارهای اطلاعاتی، سازمانی بهره‌ورتر داشته باشیم؟

در چند دهه اخیر، رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه‌ساز تغییرات گسترده‌ای در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ شده است. کسب‌وکارهای پیشرویی که توانسته‌اند از ابزارهای اطلاعاتی به‌درستی استفاده کنند و تحول دیجیتال (Digital Transformation) را در سازمان‌شان اجرایی کنند، فرصت مناسبی برای برتری بر سایر رقبا را به‌دست خواهند آورد.

اطلاعاتی که از پردازش بر روی داده‌های خام به‌دست می‌آید به مدیران سازمانی در سطوح مختلف کمک می‌کند تا امکان اتخاذ تصمیمات مناسب را داشته باشند. هر شرکتی با توجه به نیازمندی‌ها، ساختار مدیریتی و اندازه سازمان به سراغ ابزارهای اطلاعاتی گوناگونی می‌رود. این ابزارها در امور مالی، فروش، مدیریت منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتریان و… استفاده می‌شوند.

بهره‌وری سازمانی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

ابزارهای اطلاعاتی، زیرساخت‌های شبکه، سرویس‌های ابری و نرم‌افزارهای سازمانی استفاده می‌شوند تا بهره‌وری در یک کسب‌وکار افزایش پیدا کند. بهره‌وری در سازمان به معنای استفاده درست و اثربخش از منابع مختلف است. بهره‌وری (Productivity) نقطۀ تمایز کسب‌وکارهای مختلف با یکدیگر است. سازمان‌هایی که بهره‌وری بالایی دارند، امکان تولید محصولات یا خدمات باکیفیت و قیمت مناسب‌تر را خواهند داشت. به همین دلیل در بازارهای رقابتی، فرصت بیشتری برای رشد و جلب توجه مشتریان را خواهند داشت.

به‌طور کلی در عصر حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نقش کلیدی در بهره‌وری سازمانی ایفا می‌کند. ابزارهای اطلاعاتی با جمع‌آوری داده‌ها، پردازش و الگوسازی زمینه ایجاد دانش و بینش در مدیران می‌شوند تا امکان درک موضوعات پیچیده را داشته باشند و تصمیمات درست و به‌موقعی برای موضوعات با ریسک بالا بگیرند.

مطالب مرتبط :  با این نرم افزار ها می توانید رقبا را پشت سر بگذارید

ارائه راهکارهای یکپارچه با کمک ابزارهای اطلاعاتی

سازمان‌های بزرگ و متوسط که دارای تعداد زیادی از کارکنان، مشتریان و همچنین شعب مختلف در نقاط گوناگون هستند، همیشه برای بهبود بهره‌وری سازمانی با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. تنوع ابزارهای اطلاعاتی و یکپارچه نبودن پایگاه‌های اطلاعاتی، موجب ایجاد تناقض‌های مختلفی خواهد شد.

از همین‌رو، همکاران سیستم به‌عنوان بزرگترین ارائه‌دهنده راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی با طراحی ابزارهای اطلاعاتی، سعی نموده است تا به شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی برای مدیریت موثر بر داده‌ها کمک نماید.
نرم‌افزار راهکاران دارای ماژول‌های متعددی است که به سازمان‌های دولتی و خصوصی کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را براساس داده‌های واقعی در کوتاه‌ترین زمان بگیرند. برخی از زیرسیستم‌های مهم در راهکار یکپارچه بخش عمومی عبارت‌اند از:

  1. نرم‌افزار حسابداری؛
  2. نرم‌افزار کنترل بودجه و تامین اعتبارات؛
  3. نرم‌افزار دریافت و پرداخت؛
  4. نرم‌افزار دارایی ثابت؛
  5. نرم‌افزار اموال دولتی؛
  6. نرم‌افزار کنترل مالی قرارداد بخش پیمانکاری؛
  7. نرم‌افزار انبارداری و حسابداری انبار؛
  8. نرم‌افزار تدارکات بخش عمومی؛
  9. نرم‌افزار تشکیلات سازمانی و کارگزینی؛
  10. نرم‌افزار مدیریت مسیر شغلی؛
  11. و…

استفاده از فناوری ابری در ابزارهای اطلاعاتی

سازمان‌های امروزی دارای شعب متعددی هستند. همچنین اکثر کارکنان و کارشناسان فنی این سازمان‌ها به‌صورت دورکاری (ریموت) به فعالیت می‌پردازند. به همین دلیل استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌های محلی و نرم‌افزارهای تحت ویندوز دیگر برای آنان مناسب نیست.
راهکاران ابری یک ابزار اطلاعاتی قدرتمند برای سازمان‌ها است که به آن‌ها امکان جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت داده از هر نقطه‌ای را می‌دهد. ارائه زیرساخت‌های ابری به سازمان‌هایی که واحدهای فنی لازم را در اختیار ندارند، موجب می‌شود تا آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان، توانایی مدیریت داده و بهبود بهره‌وری سازمانی را به‌دست آورند.

مطالب مرتبط :  نرم‌افزارهای سازمانی ابری چیست و چه مزایایی دارد ؟

قیمت نرم‌افزار راهکاران با توجه به گستره‌ای از راهکارهای ERP ارائه شده برای کسب‌وکارهای بزرگ بسیار مناسب است. حتی کسب‌وکارهای متوسط و کوچک نیز امکان تهیه انواع زیرسیستم‌ها را با توجه به نیازشان دارند.

ابزارهای اطلاعاتی متناسب با کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

تا همین چند سال پیش، کسب‌وکارهای کوچک (زیر 10 کارمند) سعی می‌کردند تا امور روزمره خود را با دفاتر کاغذی حسابداری یا نرم‌افزارهای عمومی و ساده مدیریت کنند. اگرچه چنین نرم‌افزارهایی به‌لحاظ قیمت، هزینه چندانی ندارند، اما دیگر در حال حاضر کارایی لازم را ایجاد نمی‌کنند. اگر قصددارید کسب‌وکار کوچک‌تان رشد سریعی را تجربه کند و در کوتاه مدت به توسعه برسند باید به سراغ راهکارهایی برای استفاده از ابزارهای اطلاعاتی مناسب باشید.

نرم‌افزار سپیدار ابزاری مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که قصد دارند تا تمامی فعالیت‌های سازمانی را کنترل کرده و بهره‌وری را افزایش دهند. در بسته‌های سپیدار، زیرسیستم‌های مختلفی عرضه شده است:

  1. سیستم حسابداری؛
  2. سیستم دریافت و پرداخت؛
  3. سیستم حقوق و دستمزد؛
  4. سیستم دارایی ثابت؛
  5. سیستم انبارداری؛
  6. سیستم مشتریان و فروش؛
  7. سیستم ارتباط با سامانه مودیان؛
  8. سیستم سفارشات خارجی؛
  9. سیستم تولید؛
  10. سیستم پیمانکاری؛
  11. سیستم تردد؛
  12. وب سرویس فروشگاهی.

مزیت مهمی که با خرید نرم‌افزار سپیدار برای کسب‌وکار ایجاد خواهد شد، این است که براساس نوع فعالیت امکان انتخاب نرم‌افزار بازرگانی، تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، پخش و سفارش‌گیری را خواهید داشت.

در انتخاب ابزارهای اطلاعاتی برای ایجاد سازمانی بهره‌ور به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

استفاده از ابزارهای اطلاعاتی برای هر سازمانی ضروری است که قصد دارد کارایی و اثربخشی مناسبی داشته باشد. اما نکته مهم این است که باید در انتخاب ابزار دقت کافی شود. عوامل زیر در خرید انواع ابزارهای اطلاعاتی باید مورد توجه قرار گیرند:

  1. سایز سازمان: اگر سازمانی بزرگ با تعداد زیادی شعبه را در اختیار دارید، خرید نرم‌افزار راهکاران گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود؛
  2. هزینه: در خرید ابزارهای اطلاعاتی، بودجه اهمیت زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که هیچ‌وقت کیفیت را فدای هزینه نکنید. قیمت نرم‌افزار سپیدار با توجه به امکانات و کیفیت بالایی که دارد برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ایده‌آل است؛
  3. پشتیبانی: همیشه در خرید ابزارهای اطلاعاتی به سراغ شرکت‌هایی بروید که دارای تجربۀ کافی بوده و خدمات مشاوره‌ای و پشتیبانی کاملی را به مشتریان ارائه می‌دهند.
مطالب مرتبط :  بهترین نرم افزار های سازمانی ایران چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر اطلاعات کافی در زمینه راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی ندارید، بهتر است با نمایندگی همکاران سیستم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات کافی در این زمینه به‌دست آورید. با دریافت دمو از نرم‌افزار، امکان ارزیابی قابلیت‌های هر سیستمی را خواهید داشت. فقط کافی است با ما تماس بگیرید

 

سخن پایانی

ابزارهای اطلاعاتی نقش مهمی را در بهبود بهره‌وری سازمانی ایفا می‌کنند. در آینده‌ای نه چندان دور، کسب‌وکارهایی که تحول دیجیتال را در ساختار خود اجرایی نکنند و از فناوری‌های مدرن برای افزایش رضایت مشتریان به درستی استفاده نکنند، محکوم به شکست هستند. از همین‌رو، هر چه سریع‌تر با انتخاب مناسب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریتسازمانی، تحول در کسب‌وکارتان را رقم بزنید.

ما آماده کمک به شما هستیم 

پس از تکمیل فرم روبرو ، ما با شما تماس خواهیم گرفت 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *