این روزها پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی موجب ظهور کسب‌وکارهای جدید و متنوع، متناسب با نیاز جامعه شده است. صاحبین این مشاغل خرد و کلان برای برنده شدن در رقابت میان حرفه‌های مشابه باید فاکتورهایی را در نظر بگیرند که به بقا و رشد آن‌ها منجر شود. یکی از فاکتورهای مهم که در توسعه و ماندگاری کسب‌وکارها نقش دارد مسائل مالی و حسابرسی این سازمان‌ها خواهد بود.‌

به‌طور قطع تامین نیازهای مالی و سرمایه‌گذاری‌های مدیریت شده می‌توانند در پیشبرد اهداف فعالان اقتصادی تاثیرگذار باشند. نرم افزار حسابداری یکی از مناسب‌ترین  ابزارهای مورد استفاده در شرکت‌ها و سازمان‌ها است که برای مدیریت صحیح امور مالی و حسابداری کاربرد داشته و باعث شده است که مدیریت سنتی و قدیمی حسابرسی به فراموشی سپرده شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی انتخاب نرم افزار حسابداری برای رسیدگی به امور مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت دانا راهبرد مراجعه و با انواع نرم‌افزارهای ارائه شده توسط این مجموعه آشنا شوید و از مزایای آنها بهره‌مند گردید.

 

چگونه نرم‌ افزار حسابداری خوب را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که مطلع هستید نرم‌افزارهای حسابداری از تنوع بالا برخوردار هستند و با توجه به پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی به‌صورت مرتب این ابزارها به‌روزرسانی می‌شوند. طبق این تنوع انتخاب یک نرم افزار حسابداری ایده‌آل که با کسب‌وکار شما متناسب است کار دشواری خواهد بود. لذا ما در این قسمت به فاکتورهایی که برای انتخاب صحیح نیاز دارید اشاره خواهیم کرد.

۱- امکان شخصی سازی

معمولا کسب‌وکارهای مختلف از شرایط متفاوتی برخوردارند و برای رسیدن به یک ثبات واقعی در میان رقیبان، نیازمند ابزارهایی متناسب با نوع فعالیت خود هستند؛ بنابراین نرم‌‌افزار حسابداری باید از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار باشد و طبق استانداردهای لازم به امور مالی شرکت رسیدگی کند.

مطالب مرتبط :  راهنمای کامل حسابداری تولیدی

۲- محیط کاربری ساده

حسابداری به مجموعه فعالیت‌های انجام شده برای پیگیری و ثبت تراکنش‌های مالی یک سازمان اتلاق می‌شود. با توجه به گستردگی سازمان و شرکت، این امور مالی از پیچیدگی بیشتری برخوردار می‌شوند. لذا نیازمند یک نرم افزار حسابداری قدرتمند با قابلیت خاص هستند ضمن این‌که این ابزار باید از یک محیط کاربری ساده برخوردار باشد و به کاربران امکان استفاده آسان با یک آموزش سطحی را بدهد. گاهی نیاز است که صاحبین مشاغل خود به امور مالی شرکت رسیدگی کنند که یک رابط کاربری ایده‌ال برای نرم‌افزار حسابداری این موضوع را مرتفع می‌سازد.

۳- دسترسی به اطلاعات

اگر برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری سردرگم مانده‌اید باید بگوییم که بهترین گزینه علاوه بر ویژگی‌های قبلی، نرم‌افزاری است که توسط آن بدون محدودیت به اطلاعات مالی امکان دسترسی داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید اطلاعات مالی از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که بر اساس آن‌ها می‌توان در مورد اقدامات پیش رو تصمیمات صحیح و دقیق گرفت پس باید همیشه و همه جا قابل دسترسی باشند.

یک نرم‌افزار منحصربه‌فرد با این ویژگی کمک شایانی به تصمیمات به موقع شما خواهد کرد. نرم افزار حسابداری راهکاران ابری یکی از بهترین سیستم‌های حسابداری مدرن به‌شمار می‌آید که توسط آن امکان دسترسی به اطلاعات مالی در هر کجای دنیا و هر زمانی که نیاز دارید وجود دارد و کافیست فقط به اینترنت متصل شوید تا این اطلاعات را توسط هر ابزاری دریافت کنید.

۴- امنیت نرم‌ افزار حسابداری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک نرم ‌افزار حسابداری باید از آن برخوردار باشد امنیت اطلاعات مالی توسط آن است. حتما از نرم‌افزاری استفاده کنید که خدمات پشتیبانی داشته و ایمنی کامل اطلاعات مالی شما را تضمین می‌کند.

مطالب مرتبط :  بهترین نرم افزار های سازمانی برای شرکت های صنعتی کدام است ؟

برای انتخاب یک نرم‌افزار سازمانی برای مدیربت امور مالی کسب و کارتان حتما این فاکتورها را در نظر بگیرید. در سایت دانا راهبرد می‌توانید قیمت انواع نرم‌افزارهای سازمانی از جمله قیمت نرم‌افزار سپیدار را دریافت کنید.

 

ویژگی‌های یک نرم‌ افزار حسابداری ایده‌آل

نرم‌افزارهای حسابداری خوب از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند که بر اساس آن‌ها می‌توان مسائل مختلف مربوط به امور مالی سازمان‌ها را مدیریت کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • سهولت تعریف کد حساب‌ها
  • امکان صدور انواع مختلف اسناد حسابداری
  • امکان یادداشت‌برداری از اسناد حسابداری و ثبت موقت آن‌ها
  • رعایت قوانین مربوط به امور مالیاتی و امکان ارتباط با سامانه مودیان
  • دریافت گزارشات لازم

باوجود این‌که توجه به این موارد از ضروریات است ولی حتما برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری خوب، به‌عنوان مثال برای خرید نرم‌افزار سپیدار، از سازمان‌هایی که قبلا از این سیستم استفاده کرده‌اند پرس‌وجو کرده و از تحربیات آن‌ها استفاده کنید. البته می‌توانید برای دریافت راهنمایی تخصصی در زمینه انتخاب نرم‌ افزار حسابداری با مشاورین سایت همکاران سیستم ارتباط برقرار کرده و برای خرید و قیمت نرم‌افزار راهکاران سیستم مشاوره دریافت کنید.

بهرترن نرم افزار های حسابداری

قابلیت‌های بهترین نرم‌افزارهای حسابداری

برای انتخاب یک نرم ‌افزار حسابداری منحصربه‌فرد ، حتما امکانات و قابلیت‌های آن را در نظر گرفته و به میزان مهارت آن در مدیریت امور مالی شرکت و سازمانتان توجه کنید. از این قابلیت‌ها می‌توان موارد زیر را ذکر کرد.

سرعت بالا: یک نرم‌افزار باید به‌صورتی طراحی شده باشد که در زمان ورود و خروج داده‌ها با کندی سرعت مواجه نشود و زمان را از دست ندهد.

سهولت استفاده: همان‌گونه که اشاره کردیم سهولت استفاده و محیط کاربری آسان نیز از امکانات یک سیستم قوی کارآمد محسوب می‌شود.

تحت وب باشد: نرم‌‌افزار حسابداری تحت وب از محبوبیت بیشتری برخوردار است چرا که محدودیت مکان و زمان در استفاده از آن وجود ندارد و حتی می‌توان به صورت دورکاری نیز به امور مالی شرکت رسیدگی کرد.

مطالب مرتبط :  نرم افزار حسابداری پارسیان

انطباق‌پذیری با سایر سیستم‌ها: بهترین ابزار حسابداری باید قابلیت ارتباط با سایر نرم‌افزارها را داشته و بتوان توسط آن این ابزارها را نیز مدیریت کرد. سازگار بودن با نرم‌افزار آفیس یکی از کاربردی‌ترین امکانات یک سیستم حسابداری محسوب می‌شود.

قابلیت به‌روزرسانی: بهترین نوع نرم افزار حسابداری قابلیت به‌روزرسانی داشته و مطابق با نیاز سازمان رشد می‌کند.

اگر به یک سیستم کاربردی با قابلیت‌های فراوان نیاز دارید به نمایندگی همکاران سیستم مراجعه کرده و از راهنمایی‌های متخصصین این مجموعه بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید انتخاب صحیح یک نرم افزار حسابداری با ویژگی‌های ذکر شده نقش موثری در مدیریت دقیق امور مالی سازمانتان خواهد داشت. لذا با رعایت این موارد می‌توانید بهترین سیستم مالی را برای مجموعه خود انتخاب کرده و موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کنید.

مجموعه همکاران سیستم با ارائه خدمات بی‌شمار در زمینه نرم‌افزارهای سازمانی یک پشتیبان همیشگی برای شما و تجارتتان محسوب می‌شود. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید نرم‌افزار راهکاران به سایت این مجموعه مراجعه و با تکمیل فرم خرید از هزینه‌های مربوطه مطلع شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما می‌توانید وارد سایت دانا راهبرد سامان اندیش شوید که نمایندگی فروش و استقرار نرم افزار راهکاران را عهده دار است. متخصصین این مجموعه ریز به ریز نکات مهم را به شما در نحوه استفاده از این برنامه‌ها را متذکر خواهند شد تا خیالتان از هر بابت آسوده باشد.

ما آماده کمک به شما هستیم 

پس از تکمیل فرم روبرو ، ما با شما تماس خواهیم گرفت 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *