یکی از بزرگترین دغدغه‌های فروشندگان، مدیریت حساب در فروشگاه می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا همه شرکت‌ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟ در این نوشته با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

مدیریت مالی با نرم افزارها

امروزه و با رشد فناوری، تمامی کسب و کارها به مدیریت سیستم‌های نرم افزاری می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین این سیستم‌ها، سیستم‌های مالی است که در آن باید با بررسی ورود و خروج پول، سود و زیان مالی را مشخص نمود. نرم افزارهای حسابداری به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با جزئیات بیشتری به نرم افزارهای حسابداری می‌پردازیم.

 

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزارهای حسابداری، سیستم‌های یکپارچه مالی هستند که به فروشندگان کمک می‌کنند در حوزه های مختلف بازرگانی، خدماتی، تولیدی و توزیعی فعالیت‌های مالی خود را مدیریت کنند. با وجود این نرم‌افزارها که به صورت سیستمی عمل می‌کنند، می‌توانید تمامی امکانات و تجهیزاتی را که یک حسابدار به آن نیاز دارد به صورت دیجیتالی در دست داشته باشید.

تمامی اسناد و مدارک و محاسبات مربوطه توسط نرم‌افزار حسابداری به خوبی انجام می‌شود و قوانین مالیاتی و یا نظارتی در این سیستم‌ها خود به خود پیاده سازی شده و اگر مشکلی پیش آید حسابدار به راحتی می‌تواند با کمک این نرم‌افزارها مشکل را برطرف سازد.

بیشترین هدف این سیستم‌ها، سازماندهی و دقتی است که آن‌ها در روند ثبت محاسبات و اسناد به شما ارائه می‌دهند. به طوری‌که حسابدار می‌تواند بدون داشتن هیچ استرس و یا دغدغه‌ای، تمامی گزارشات مالی را به خوبی ارائه دهد.

مطالب مرتبط :  راهنمای خرید نرم افزارهای سازمانی حرفه‌ای

 

نرم افزار حسابداری

 

چرا امروزه استفاده از نرم افزارهای حسابداری امری ضروری تلقی می شود؟

سازمان امور مالیاتی کشور استفاده از نرم افزار حسابداری را یک امر ضروری و الزامی اعلام کرده است. شاید علت اصلی آن به دلیل دقتی است که در این نرم افزارها وجود دارد و سبب می‌شود گزارش‌ها به خوبی ثبت شود، سرعت کارها بالا رود و در هزینه‌ها صرفه جویی شود. در ادامه به امتیازاتی که نرم‌افزارهای حسابداری به شما ارائه می‌دهند، اشاره می‌کنیم.

شرکت‌های مهم زیادی چون نرم افزار سپیدار، نرم افزار راهکاران و همکاران سیستم و … به تولید این نرم‌افزارها می‌پردازند

دقت در انجام محاسبات

حتی خبره‌ترین و باتجربه‌ترین حسابدارها نیز ممکن است در انجام محاسبات خود با درصدی خطا روبرو شوند. در حالی که نرم افزارهای کامپیوتری می‌توانند میزان خطا را تا حد زیادی کاهش دهند و به صفر نزدیک کنند.

افزایش سرعت محاسبات

زمانی که اعداد و ارقام به اوج می‌رسند و محاسبات بالا می‌رود، حسابدار ممکن است با تنش و استرس روبرو شود و زمان زیادی برای انجام محاسبات اختصاص دهد. در حالی که با یک نرم افزار حسابداری می‌تواند در زمان کوتاهی همه کارها را به سادگی انجام دهد.

دسترسی بهتر به اطلاعات گذشته

اغلب پس از چند سال از فعالیت یک کسب ‌وکار برای نگهداری سندهای مالی به یک فضای بزرگ نیاز داریم و حسابدار مجبور است این اسناد را در پوشه‌ها و زوم‌کن‌های مختلف طبقه بندی و بایگانی کند. در حالی که نرم افزارهای حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که نیازی به نگهداری اسناد کاغذی نداشته باشید و به صورت دیجیتالی هر چیز را در یک سیستم نظام‌مند ذخیره نمایید. هرچند بهتر است در کنار هر سیستم نرم­افزاری بایگانی‌های کاغذی نیز به صورت جداگانه وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط :  معرفی بهترین نرم افزار حسابداری در بوشهر

انجام آسان ‌تر گزارش گیری

از آنجایی که اسناد مالی در یک سیستم ذخیره می‌شود به راحتی نیز می‌توان از آن‌ها گزارش‌های مدون گرفت، نرم افزارهای حسابداری می‌توانند انواع گزارش‌ها را از فاکتورهای متنوع فراهم سازند تا کاربر بتواند با مشخص کردن یک بازه زمانی و یا درخواست‌های دیگر، گزارش مورد نیاز خود را دریافت کند.

امنیت اطلاعات مالی

همان‌طور که می‌دانید در سیستم‌های مالی، اهمیت زیادی دارد. ممکن است بسیاری از بایگانی‌های فیزیکی به دلیل یک اتفاق از بین برود و یا امنیت آن‌ها توسط شخصی در خارج سازمان به خطر بیفتد. در حالی‌که نرم ‌افزار حسابداری قابلیت‌های متفاوتی را به شما می‌دهند که حتی می‌توانید اسناد خود را در چندین جای مختلف به صورت اتوماتیک ذخیره سازی نمایید.

به علاوه قابلیت‌های بی‌نظیری مثل رمزگذاری و یا مشخص کردن سطح دسترسی کاربران به شما ارائه می‌کند.

هزینه های پایین تر

نرم افزارهای حسابداری نیاز شما را به نیروی انسانی به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و بنابراین از نظر هزینه برای شما بهینه عمل می‌کند.

 

 

نرم افزار حسابداری راهکاران همکاران سیستم

همکاران سیستم سال ها است که به ارائه نرم­افزارهای استاندارد سازمانی می‌پردازد. این مجموعه می‌تواند علاوه بر آنکه انعکاسی شفاف از عملیات کاری ارائه دهد، به شما کمک کند تا بتوانید بر روی نقاط کلیدی کسب و کارتان تمرکز کنید.

همچنین، ریسک‌های آن را با دقت خوبی ارزیابی فرمایید و راهکارهای بهتری ارائه دهید. همچنین در این نرم­افزار با به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌های نوین چون سرویس‌های همراه، سیستم‌های شناسه رادیویی (RFID) و بارکد استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط :  راهنمای جامع دریافت قیمت نرم افزار راهکاران

از جمله قابلیت‌های راهکاران سیستم می‌توان به سیستم‌های مدیریت مالی، راهکارهای فروش، سیستم‌های مدیریت کارخانه، راهکارهای خرده‌فروشی، راهکارهای پخش، راهکارهای سرمایه انسانی، سیستم‌های حسابداری، راهکارهای لجستیک و تدارکات، راهکارهای هوشمند تجاری و سیستم‌های مدیریت فناوری یک فرایندهای کسب و کار اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار به کسب­وکارها کمک می‌کند تا با توجه به نوع فعالیت­شان بتوانند کارهای مربوط به تولید، خدمات، بازرگانی و پیمانکاری را عرضه کنند. این نرم‌افزارها قدرتمند بوده و کارهای متنوعی از جمله حسابداری، سفارش­گیری، انبارداری دریافت و پرداخت، پیمانکاری، حقوق و دستمزد، تردد و سفارشات خارجی را شامل می‌شود.

یکی از شرکت های ارائه کننده بهترین نرم افزار های سازمانی شرکت دانا راهبرد است که  در امر مشاوره مدیریت به کسب­وکارها توصیه می‌کند تا از نرم‌افزارهای شرکت حسابداری اسفاده کنند. به علاوه آن‌ها را در امر خرید نرم افزار راهکاران و یا خرید نرم افزار سپیدار یاری می‌کند. دانا راهبرد همچنین با ارائه بهترین قیمت نرم افزار راهکاران و یا بهترین قیمت نرم افزار سپیدار خدمات‌رسانی شایسته­ای را به مشتریان خود ارائه می­نماید.

شما می‌توانید به دانا راهبرد به عنوان نمایندگی فروش نرم افزار حسابداری تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در امر حسابداری خدماتی، حسابداری بازرگانی، حسابداری تجاری و دیگر ماژول‌ها و بخش‌های کاری حسابداری به شما مشاوره دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم درخواست مشاوره نرم افزار مالی را ارسال فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *