در دنیای فناوری اطلاعات سازمانی، عوامل زیادی در تصمیم‌گیری یک شرکت دخیل هستند تا یک شرکت تصمیم بگیرد که آیا از نرم افزار های سازمانی ابری استفاده کند یا خیر. در این نرم‌افزارهای سازمانی شما هیچ‌یک از زیرساخت‌ها را حفظ نمی‌کنید و نرم‌افزار روی سخت‌افزار شما اجرا نمی‌شود. کاربران معمولاً از طریق مرورگر وب به هر چیزی که نیاز دارند دسترسی خواهند داشت.

 

تفاوت نرم افزار ابری و قابل نصب

معمولاً نرم‌افزارهای سازمانی ابری ارزان‌تر بوده و راه‌اندازی آنها آسان‌تر است. اما باید هر ساله هزینه اشتراک کامل را پرداخت ‌کنید. اما در نرم‌افزارهای سازمانی قابل نصب نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بیشتری دارید، و هزینه‌های نگهداری سالانه آن هم گرانتر خواهد بود.

درباره نرم‌افزارهای ابری

پردازش ابری از یک جهت، با نرم‌افزارهای داخلی متفاوت است. یک شرکت همه ‌چیز را در یک محیط داخلی میزبانی می‌کند، در حالی که در یک نرم افزار های سازمانی ابری، یک ارائه‌دهنده شخص ثالث همه آنها را برای شما میزبانی خواهد کرد.

این عمل به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بر اساس نیازهایشان پرداخت داشته باشند و بسته به نیازهای کاربران و رشد یک شرکت، به ‌طور مؤثر افزایش یا کاهش دهند. یک سرور مبتنی بر نرم افزارهای سازمانی ابری از فناوری مجازی برای میزبانی برنامه‌های یک شرکت در خارج از سایت استفاده می‌کند.

در این روش هیچ هزینه اضافه­ای وجود ندارد و از داده‌ها می‌توان به‌طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کرد. شرکت‌ها فقط باید برای منابعی که استفاده می‌کنند هزینه‌ای را پرداخت خواهند کرد. برای آن دسته از سازمان‌هایی که توسعه‌شان را در سطح جهانی برنامه‌ریزی می‌کنند، نرم افزارهای سازمانی ابری جذابیت بیشتری دارد، زیرا به آنها امکان می‌دهد با کمترین تلاش با مشتریان، شرکا و سایر کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط :  چالش‌های پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های سازمانی و راهکار‌های آن

علاوه ‌بر این، نرم افزارهای سازمانی ابری تقریباً به ‌صورت فوری ارائه می‌شود، زیرا همه ‌چیز از قبل پیکربندی شده است. بنابراین، هر نرم‌افزار جدیدی که در محیط شما ادغام شده باشد، بلافاصله پس از عضویت یک شرکت آماده استفاده خواهد بود.

با ارائه فوری، زمان صرف‌شده برای نصب و پیکربندی حذف شده و کاربران می‌توانند بلافاصله به برنامه دسترسی داشته باشند. به‌عنوان مثال، نرم‌افزار EDI به‌طور سنتی در محل میزبانی می‌شود، اما پیشرفت‌های اخیر نرم افزار های سازمانی ابری به ارائه­دهندگان EDI اجازه داده است تا خدمات خود را از طریق یک مدل EDI SaaS ارائه دهند.

همچنین نرم افزار راهکاران همکاران سیستم به‌صورت ERP و به‌صورت ابری اجازه می‌دهد تا مشتریان خدمات خود را به‌طور دلخواه انتخاب کنند.

تفاوت‌های کلیدی نرم افزارهای سازمانی ابری در مقابل نرم‌افزارهای قابل نصب

همانطور که ذکر شد، تفاوت‌های اساسی بین یک نرم‌افزار قابل نصب و یک محیط نرم افزاری سازمانی ابری وجود دارد. برای مشاوره مدیریت نرم‌افزارهای خود می‌توانید به شرکت حسابداری همکاران سیستم مراجعه کرده یا از  نمایندگی همکاران سیستم درخواست همکاری نمایید.

اینکه کدام مسیر برای شرکت شما مناسب است کاملاً به نیازهای شما و آنچه به‌دنبال آن هستید بستگی دارد.

گسترش

در یک محیط داخلی یا نصبی، منابع در داخل و درون زیرساخت فناوری اطلاعات یک شرکت مستقر می‌شوند و یک شرکت یا سازمان مسئول حفظ تمام فرآیندهای مرتبط با آن است. در حالی که اشکال مختلفی از نرم افزار های سازمانی ابری (مانند ابر عمومی، ابر خصوصی و یک ابر ترکیبی) وجود دارد و در یک محیط ابری عمومی، منابع در محل ارائه‌دهنده خدمات میزبانی می‌شوند و شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند به آن منابع دسترسی داشته باشند و در هر زمان به اندازه‌ای که دلخواه‌شان است از این محیط استفاده کنند.

مطالب مرتبط :  نقش نرم افزارهای فروش و بازاریابی در افزایش فروش شرکت ها

هزینه‌ها

برای شرکت‌هایی که نرم‌افزار‌هایشان را در سیستم‌ها نصب می‌کنند، مسئولیت هزینه‌های مداوم سخت‌افزاری، سرورها، مصرف انرژی و فضا برعهده خودشان خواهد بود. اما در شرکت‌هایی که نرم افزار های سازمانی ابری را انتخاب می‌کنند فقط باید برای منابعی که مورد استفاده خود، بدون هیچ‌کدام از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات هزینه‌هایی را بپردازند که قیمت این منابع بسته به همان میزان مصرف بالا یا پایین تنظیم می‌شود. برای مثال به ‌منظور خرید نرم افزار راهکاران باید این هزینه‌ها را در نظر داشته باشید.

کنترل

در یک محیط نصبی، شرکت‌ها تمام داده‌های خود را حفظ می‌کنند و به‌طور کامل بر آنچه برای آن اتفاق می‌افتد، خوب یا بد، نظارت دارند. به ‌همین دلیل، شرکت‌هایی صنعتی نگرانی‌های بیشتری را در مورد حفظ حریم خصوصی خواهند داشت و به ‌احتمال زیاد درباره استفاده از نرم افزارهای سازمانی ابری تردید دارند.

مالکیت داده ها در فضای ابری

در محیط محاسباتی نرم افزار های سازمانی ابری، مسئله مالکیت داده‌ها، موضوعی است که بسیاری از شرکت‌ها و فروشندگان با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. داده‌ها و کلیدهای رمزگذاری در فضای ابری قرار دارند. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد و زمان کمی برای بازیافت این داده‌ها وجود داشته باشد، ممکن است نتوانید به آن داده‌ها در زمان مشخص دسترسی پیدا کنید.

امروزه نرم افزارهای سازمانی به روش ابری محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا جذابیت و انعطاف‌پذیری این سیستم‌ها باعث شده است تا همه ‌چیز از صرفه‌جویی در زمان گرفته تا هزینه‌ها، بهبود چابکی دسترسی به اطلاعات و مقیاس‌پذیری تا بیشتر به این سیستم‌ها جذب شوند.

علاوه ‌بر این، برنامه‌های کاربردی در محل قابل اعتمادی، ذخیره‌سازی شده و ایمن هستند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا سطحی از کنترل را برروی داده‌ها حفظ کنند که در نرم افزارهای ابری این امکان وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به شرکت دانا راهبرد با تجربه داشتن اطلاعات درست و یکپارچه و گزارش‌های دقیق مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :  سپيدار سيستم همكاران، نرم افزار محبوب کسب و کارها

امنیت داده ها با نرم افزار ابری

چه یک شرکت برنامه‌های کاربردی خود را در نرم افزار های سازمانی ابری قرار دهد و چه تصمیم بگیرد که آنها را بر روی سیستم نگهداری کند، امنیت داده‌ها همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد. برای آن دسته از مشاغلی که برای صنایع تنظیم شده، ممکن است مسئولین از قبل تصمیم بگیرند که برنامه‌های خود را بر روی سیستم قرار داده و آن را جفظ کنند.

دانستن اینکه داده‌های شما در سرورهای داخلی قرار دارند، آرامش بیشتری را ایجاد می‌کند. نرم‌افزارهای قابل نصب مستلزم آن هستند که یک شرکت برای استفاده از آنها، مجوز یا یک نسخه از نرم‌افزار را خریداری کند. از آنجایی‌که خود نرم‌افزار دارای مجوز است و کل نمونه نرم‌افزارها در محل یک سازمان قرار دارد، به‌ طور کلی حفاظت بیشتری نسبت به زیرساخت نرم افزارهای سازمانی ابری وجود دارد

 

جمع‌بندی

مزیت‌های نرم افزار های سازمانی ابری نسبت به نرم‌افزارهای قابل نصب بیشتر است. از‌جمله نقاط ضعف این نرم‌افزارها می‌توان به هزینه‌های مرتبط با مدیریت و نگهداری آنها اشاره کرد که می‌تواند به‌طور تصاعدی بالاتر از یک محیط ابری باشد.

برای استفاده از این نرم‌افزارها ابتدا بهتر است قیمت آنها را نیز در نظر بگیرید. به ‌طور مثال قیمت نرم افزار راهکاران همکاران سیستم با توجه به کیفیت نرم‌افزار بسیار مناسب بوده و کاربران زیادی را خود جذب کرده است. برای خرید نرم افزار راهکاران می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *